tiistai 8. huhtikuuta 2014

Vanhusta ei nukuta

Synttärit lähestyy. Ensi viikonloppuna mittariin pyörähtää uusi lukema. Ei edes tasavuosia, mutta lukema kuitenkin. Jotenkin tuntuu, että olen viimeiset 5 vuotta täyttänyt saman verran, 21, mutta en kuulema ole. Höh, minusta se ois ollut just hyvä ikä, johon voisi jäädä jumimaan seuraavaksi 10 vuodeksi.

Vanhuus ei tule yksin, sillä vaikka ikävuodet eivät vielä päätä huimaisi eikä synttäripäivän "voi kun mä oon vanha" surkuttelusta vielä säälipisteitä keräisi, niin koko ajanhan sitä vanhetaan, sinäkin siellä. Trust me, I know.



Ollaankohan me avokkaan kanssa joskus tämmöinen pahis-pariskunta? 

Joko alkaisi olla silmänympärysvoiteen, ryppyvoiteen ja selluliittivoiteen aika? Omaa kroppaa katsoessa voin todeta, että olisi pitänyt jo aloittaa. Vieläkö ehtii vai onko liian myöhäistä?

***

Kello on muuten tätä kirjoittaessa huikeat 05:34 ja olen kukkunut tässä jo about tunnin verran. Heräsin siis kesken unien, en saanut enää unta. Eikös eläkeläiset yleensä herää näihin aikoihin? Minkä helvetin takia minun pitää tässä kukkua, työikäisen ihmisen, jonka töihin lähtö on muuten kahden tunnin päästä. Senhän arvaa, että päivällä muuten nukuttaa...

Syitä ja seurauksia tälle asialle pohtiessani löysin useammankin selityksen mun aamuvirkkuilulle:

Selitys nro 1: Mä vaan oon tämmönen, aikainen lintu nappaa madon, tarvitsee aamukahvia ja löytyy työmaalta ensimmäisenä. Loogista? Ja osimoilleen tottakin.  Selitysnumero kaksi jatkuu tällä kertaa siten, että syytän aikaisesta heräämisestä eilen juotua kahvikupposta, puoltatoista itseasiassa, köhköh. Kun pitäisi älytä, että se ei sovi minulle - ja kun sen tietää, niin miksi??
Eli ei aamukahvia missään herran nimessä, vaikka jo kolmelta nousisin käymään ja kukkumaan. Ei myöskään aamupäivä-,päivä-,iltapäivä- tai iltakahvia.

Selitys numero 3: alitajunta. Se ajatus, joka herätti minut valmistelemaan huomista kokousta - nää sihteerin hommat on niin vaativia ja raskaita. Mulla on tunne, että tilinpäätöksessä on virhe - ja siellä on virhe!!!! - mutta jos toiminnantarkastajat kirjoittivat jo lausunnon ja homma on ok, voiko vain antaa olla??  Ensi keväänä sitten ihmetellään, jotta mikäs heitti täällä on.... nyt kun vielä löytäisi sen virheen, sillä se pirulainen piileksii tuossa sekavassa taulukossa, jossain. 

Alitajunnassa nakuttaa lisäksi torstainen seminaari, johon en ole valmistellut omaa osuuttani. Voi ärsytys. Mistä lähtien olen valvonut tällaisten asioitten takia?

Selitys numero neljä menee jotensakkin niin, että tämä kevät aiheuttaa sen, että unta ei vissiin tarvitse kuin 5 tuntia, jos sitäkään. Ja paskat. Oikeampi faktatieto on se, että unirytmi on vain niin vituillaan, olin eilen illalla lenkillä vielä puoli kymmenen aikaan, ihan vaan kun on valoissa.

Selitys numero kuusi on mummolta opittu, "nälkäistä ei nukuta". Onkin kiusallinen pikkunälkä nyt, mutta ei ollut herätessä. Joten ehkä tämä herääminen on kaikkien osatekijöitten surkea sattumus.

Kello on muuten tässä vaiheessa 05:53, kokoukseen valmisteltu puolet aineistosta, koska loput valmiit asiat (esim. toimintakertomus viime vuodelta) on hukassa, mutta olen aika varma, että se on työpaikan läppärillä. Ja jos ei ole, huomenaamulla ehtii kyllä valvomaan... Torstain seminaariaineisto on myös tekemättä edelleen, mutta sen sijaan olen facebookannut ja bloggaillut ahkerasti, hyvä minä!

Taidan ottaa torkut vielä tässä välissä. Ja luultavasti myöhästyä töistä.

2 kommenttia:

  1. "y) Oottelen tässä, milloin alkaa se ihQ d44 häääääääät -henki puskemaan itsellä esille." ´Vajaa viikko siinä näköjään meni ja tyttö ei enää ees öitään nuku :D

    VastaaPoista
  2. En allekirjoita ko. väitettä! Heti tuon kirjanpidon korjattuani olen nukkunut paremmin kuin hyvin :D

    VastaaPoista